Over Globe Protocol

Globe Protocol is opgericht door Jasper en Teun. Deze twee mannen streven naar een toekomst waarin elk individu zelf bepaalt wat er met zijn of haar data en persoonsgegevens gebeurd, voor onszelf én voor de nieuwe generatie. Let’s start the new wave!

Drijfveer

“Wij maken ons zorgen om onze eigen privacy en daarmee de privacy van anderen. Het is niet meer overzichtelijk welke bedrijven mijn persoonlijke gegevens hebben. Daarbij is het ook niet inzichtelijk te krijgen wie mijn data in handen heeft en met welk doel. Het zijn slechts de bedrijven die de vruchten van persoonsgegevens plukken en er vloeit zeer weinig terug naar de consument.”

Globe Protocol

Even voorstellen: de gezichten achter Globe Protocol

“Ik heb jarenlang gewerkt in een business waar de ‘ik’ vooral centraal stond. Hierdoor is de drang naar een maatschappelijke carrière flink gegroeid om ook voor anderen iets wezenlijks bij te dragen. Daarnaast grijpt het onderwerp data, transparantie en privacy me specifiek aan. Ik erger me extreem aan cookiewalls, stiekeme datahandel achter mijn rug om en ga zo maar door. Ondanks dat dit onderwerp steeds meer aandacht krijgt, zijn er nog genoeg mensen niet goed op de hoogte van wat bedrijven met hun data doen. Daar maak ik me hard voor!”

Jasper Meijer van Putten

“Vanuit mijn studie, een dubbele master Toegepaste Wiskunde en Technische Natuurkunde aan de TU in Eindhoven, ben ik meteen in het avontuur van Globe Protocol gesprongen. Ik kreeg direct een goede dosis energie van het maken van een positieve impact. Op het gebied van persoonsgegevens en privacy is er voor iedereen nog zoveel te winnen. Het systeem anders inrichten zal voor alle betrokkenen (bedrijven, consumenten en de volgende generatie) veel voordelen bieden. Je kunt het een uitdaging noemen, maar dat houdt mij scherp!”

Teun Hendriks

Onze missie

Een ultieme win-win creëren voor zowel consumenten als bedrijven. Een van onze belangrijkste pijlers is data kunnen delen voor elkaar. De consument bepaalt met welke partij hij of zij data deelt. Op deze manier is de consument in controle, hebben ze inzicht in hun eigen data en beheren ze hun gegevens. Dankzij het transparant delen van data, kunnen bedrijven zeer gerichte aanbiedingen doen of reclame maken: net zolang de consument daar behoefte aan heeft. Ergernissen zijn verleden tijd, net zoals het zinloos (en vaak averechts) reclame maken.

Hoe werkt Globe Protocol?

Met Globe Protocol heb jij de controle over jouw eigen data en wordt privacy gewaarborgd. Met een anoniem account bij Globe Protocol kun jij je registreren bij online bedrijven, zoals webshops, supermarkten en lokale overheden. Globe Protocol en de bedrijven waar jij je in hebt geschreven, hebben geen toegang tot jouw persoonlijke data. De enige die bepaalt over zijn of haar eigen data, ben jij!

Jouw gegevens staan niet bij Globe Protocol, wij faciliteren alleen het platform waarop bedrijven draaien die aan de nodige afspraken dienen te voldoen. Met Globe Protocol ben jij baas over jouw wensen, voorkeuren en privacy.

Een voorbeeld om het duidelijker te maken. Ik meld me bij een webshop aan met mijn Globe Protocol account. Op dit account staat geen naam, geen telefoonnummer, geen e-mailadres en geen postcode. Ik wil dat webshop A mijn interesses, zoekgedrag en/of aankoopgeschiedenis deelt met webshop B, dan geef ik daar zelf groen licht voor. Het voordeel hiervan is dat beide webshops jou de beste aanbieding kunnen sturen, waardoor je relevante informatie krijgt en met een goede deal een aankoop doet. Wil jij dat geen enkel bedrijf jouw data deelt? Dan gebeurt dat ook niet. Instellingen zijn tussentijds te allen tijde aan te passen of te verwijderen. Jij bepaalt aan welk bedrijf jij jouw wensen en voorkeuren doorgeeft.

Medeoprichters

Wij krijgen adviezen van de oprichters van het bedrijf Building Blocks: Alexander van Eerden (oprichter en CEO) en Merwin de Jongh (oprichter en CTO). Alexander en Merwin zijn ook aandeelhouders van Globe Protocol.

Building Blocks biedt klanten een voorspellende intelligentie om tijdens de klantreis zeer relevante en gepersonaliseerde consumentenervaringen op te bouwen. Ze stimuleren bedrijfsgroei, verbeteren merkervaring en maken van consumenten loyale fans.

“Ik draag graag bij aan Globe Protocol omdat ik geloof in een eerlijkere behandeling van consumenten als het gaat om het gebruik van hun persoonlijke data.”

Alexander van Eerden

“Data biedt meer en meer kansen, maar dit moet wel op een eerlijke en zuivere manier gebeuren!”

Merwin de Jongh